Başarısız İmplant Belirtileri
İmplant Neden Tutmaz? Antalya

Antlara Dental Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği - Lara, Antalya.

Başarısız İmplant Belirtileri

Başarısız İmplant Belirtileri Nelerdir?

Başarısız implant belirtileri, implantın yerleştiği diş eti dokusunda ve civarında görülen bazı durumlar ile ilk olarak anlaşılır. Ardından diş hekimi muayenesi ile implantın tutmadığına dair kesin kanıya varılabilir. Başarısız implant belirtileri:

• İmplant bölgesinde şiddetli ağrı,
  • Çiğneme güçlüğü,
  • Şişme,
  • Kızarıklık,
  • Çürüme,
  • Enfeksiyon,
  • İmplantın yerinden oynamasıdır.

İmplant neden başarısız olur?

Başarısız implant: hastanın vücudunun implantı kabul etmemesi, implantın yerleştirildiği bölgede tutunamaması durumudur. İmplantın başarısız olduğunu gösteren belirtiler varsa vakit kaybetmeden diş hekiminize başvurmalısınız.

İmplant Neden Tutmaz?

• Yetersiz Kemik Seviyesi

İmplant tedavisinin ilk aşamasında hastanın kemik yeterliliği doğru ölçülmediyse implant tutmayabilir. Bu ölçümlerin 3D teknolojisi ile gelişmiş cihazlar kullanılarak yapılması gerekir.

İmplant neden başarısız olur?

Kliniğimiz diş hekimliği alanında yaşanan tüm gelişmeler yakından takip edilmektedir. Hastalarımızın implant öncesi tüm ölçümleri hassasiyetle yapılmaktadır.

Diş hekimlerimiz, kemik hacmi yetersiz olan hastalar için diş implantı bölgesinde kemik büyütme işlemlerini gerçekleştirir. Ancak tedavi sonrasında bu kemik hacminin korunması çok önemlidir. Hastanın kemik hacmini korumak için diş implantının etrafında her yöne doğru en az 1 mm kalınlığında sağlam bir kemik tabakasının bulunması gerekmektedir. İmplant başka bir dişe bitişik ise bu mesafe en az 1,5 mm olmalıdır. Ayrıca implantların yan yana yerleştirilmesi durumunda aralarında minimum 3 milimetre boşluk bırakılmalıdır. Buradaki amaç implant bölgesinin iyi kan dolaşımını sağlamak ve bu sayede de kemik kaybını engellemektir.

• Diş Eti Kalınlığı

Diş implantlarının tutunmasını sağlayan bir diğer faktör diş eti kalınlığıdır. İmplant tedavisine devam edebilmek için minimum 3 mm diş eti kalınlığına ihtiyaç vardır. Diş eti daha ince ise implant çevresindeki fazla kemik eriyip diş etine dönüşür, bu da kemik çevresinde iltihaplanma olasılığını artırır. Diş hekimlerimiz diş eti dokusunun yetersiz olduğu durumlarda diş eti kalınlığını arttırmak için çeşitli teknikler kullanırlar.

• Vestibül Derinliği

Vestibül: Alt ve üst çenedeki, arka grup dişlerin yanağa bakan kısmına denir. Yanaklardaki giriş derinliğinin (yanak ile diş eti arasındaki boşluk) yetersiz olması durumunda, yiyecek artıkları implanta baskı yapabilir. Bu da diş implantının kaymasına neden olabilir. Yanaklardan implant tepesine doğru itilen yiyecekler kemik kaybına neden olabilir. Diş etleriniz ve yanaklarınız arasındaki boşluğun olmamasının veya büyük ölçüde azalmasının nihai olarak implant kaybına yol açabileceğini unutmayın.

• Protez Tasarımlar

Protez tasarımları diş implantlarının dayanıklılığını etkileyebilir. Diş protezlerinin kolay temizlenebilmesi için dış bükey bir şekle sahip olması gerekir. Ancak bazı durumlarda estetik amaçlı ya da yiyecek artıklarının implant altına girmesini önlemek amacıyla hatalı tasarımlar yapılmaktadır. Bu protez tasarımları implant bölgesinin yeterince temizlenmesini engelleyerek enfeksiyona ve kemik kaybına, implant kaybına yol açar.

Antlara Dental Diş Kliniği olarak protezlerimizi deneyimli seramistlerimize çok başarılı şekilde yaptırmaktayız.

• Artıkları Yapıştırma

Tedavinin son aşamasında deneyimsiz diş hekimlerinin implantı çevreleyen alanı yeterince temizlememesi diş implantı kaybına neden olur. İmplant yerleştirildikten sonra implant bölgesi kalıntı kalmayacak şekilde temizlenmelidir. Bu artıkların yol açtığı bakteri birikimi ve kemik erimesi nedeniyle diş implantları düşer yani implant başarısız olur.

Dental implant tedavileri olağanüstü performanslarıyla bilinir. Çalışmalar implantın 10 yılda %90 ila %95 arasında başarı oranlarında olduğunu göstermiştir. Uzun ömürlü ve sorunsuz bir implant deneyimi yaşamak için doğru diş kliniği ve diş hekimlerine başvurmak oldukça önemlidir.

Antlara Dental Diş Kliniğimizde 2005 yılından bu yana 150000’den fazla hastaya ağız ve diş sağlığı için gerekli tüm hizmetleri başarı ile sunmaktayız. Her yıl Türkiye’den ya da yurtdışından yüzlerce hasta implant tedavisi için bizi tecrübeli diş hekimlerimiz tercih etmektedir.

Tutmayan implant ne zaman belli olur?

İmplantın tutmadığı ne zaman belli olur? İmplant yerleştirildikten sonra 2-3 hafta içinde implantın tutmadığını gösteren belirtiler ortaya çıkar.