20'lik Diş Çekimi Sonrası
Gömülü 20'lik Diş - Diş Çekimi Fiyatları Antalya

20’lik diş çekimi insanların en çok korktuğu cerrahi işlemlerden biridir. Ağız kısmında en son çıkan 20’lik diş, bazı durumlarda çevresine uyum sağlamakta zorluk çekebilir. Çene ve diş yapısında düzensizlik olan hastalarda bu durum sıklıkla gözlemlenir. Bu hastalarda yirmilik diş çene ve diş yapısına uyum sağlamadığı için yamuk veya gömülü bir şekilde çıkabilir.

Ağız yapısının sağlıklı olması durumlarında dahi karşılaşılabilen yamuk veya gömülü yirmilik dişler, öncelikle uzman diş hekimleri tarafından muayene edilmeli ve diş hekiminin karar vereceği tedavi yöntemine göre tedavi aşamasına geçilmelidir.

Birçok kişinin korkulu rüyası olan 20’lik diş çekimi ile ilgili merak ettiğiniz tüm detayları sayfayı aşağı doğru kaydırmaya devam ederek öğrenebilirsiniz.

20'lik diş nedir? 20'lik diş çekimi Antalya

20’lik Diş Nedir?

Ağız içerisinde en son yerini alarak diş sayısını 32’ye tamamlayan dişler, yirmilik diş olarak adlandırılır. İnsanlarda genellikle 6 ay - 3 yaş arasında çıkmaya başlayan süt dişler zaman geçtikçe dökülür ve yerini yetişkin dişler alır. Alt tarafta 10 üst tarafta 10 tane olacak şekilde çıkan süt dişlerinin düşmesi ve yetişkin dişlerinin çıkmasıyla bu sayı 28 yükselir.

Daha sonra ağzın arka tarafında çıkan yirmilik dişler ile birlikte normal insanda olması gereken 32 diş sayısı tamamlanır. Çene yapısında yeterli alan olmaması sebebiyle gömülü, yarı gömülü ve düzensiz çıkan bu dişer, ağızda bulunan etlerin sıkışmasına, diğer dişlerin düzeninin bozulmasına, apse ve ağrı gibi problemlere yol açabilir.

20’lik Diş Kaç Yaşında Çıkmaya Başlar?

20’lik dişler genel olarak yirmili yaşların başında veya sonunda çıkmaya başlar. Bununla beraber yapılan araştırmalar bu dişlerin 17 yaşındaki bireylerde de çıkabileceğini göstermiştir. Fakat dişin çıktığı yaş aralığını genellikle 17 ile 25 yaş aralığıdır. Bu yaş aralığını geçip, herhangi bir ağrı hissetmeyen kişiler 20’lik diş çıkarmadığını düşünebilir. Fakat bu düşünce her zaman doğru olmayabilir. Çünkü 20’lik dişler her zaman çıkarken ağrı yaşatmaz. Ayrıca 20’lik dişlerin gömülü olarak çıkmış olma ihtimaline karşı da uzman doktorlar tarafından muayene edilip röntgenin çekilmesi gerekir.

20’lik Diş Belirtileri Nelerdir?

Çene ve diş yapısında kaymalar hariç yirmilik diş ağrısı, dişin çıkmaya başladığını gösteren tek ibare değildir. Bazen ağrı belirti sebebiyken bazı insanlarda lenf bezlerindeki şişkinlikler de bu dişin ortaya çıktığını gösterir. 20’lik dişin geri kalan belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Diş ve diş etlerinde ağrı, hassasiyet hissetmek,
  • Belirli aralıklarla baş ağrısı yaşamak,
  • Kötü ağız kokusu,
  • Çene ve kulaklarda sürekli bir ağrı,
  • Lenf bezlerinde gözle görülür şişkinlik.

Yirmilik diş çekimi, nasıl yapılır? Çene cerrahisi fiyatları Antalya

20’lik Diş Çekimi Nasıl Yapılır?

20’lik diş çekimi öncesinde dişin ayrıntılı olarak incelenmesi gerekir, çünkü dişin durumuna göre izlenecek tedavi yönteminde değişkenlik gösterecektir. Genel hatları ile 20’lik diş çekimi konusunda izlenecek aşamalar şu şekildedir:

1. Diş röntgeni ile dişin tanımı yapılır ve çıkan sonuca göre yapılan işlemler değişkenlik gösterir.

2. Eğer diş tamamen çıkmış ise lokal anestezi verilir.

3. Lokal anesteziden sonra uygun diş aletleri ile yirmilik diş çekimi gerçekleşir.

4. Doktor çekim işleminden sonra hastanın diş yapısına bağlı olarak dikiş atabilir. Bir hafta sonra dikişler alınarak tedavi süreci sonlanır.

Gömülü 20’lik Diş Çekimi

Gömülü 20’lik diş çekimi işlemi normal çekimden farklıdır. Çünkü bu işlemde ameliyat kararı verilebilir. Dişin et içerisinde kalması durumuna gömülü diş denir. Bu dişin çekimi için etin açılması ve diş parçalarının tek tek çıkartılması gerekir. Bu tür dişe sahip olan kişiler için diş hekimleri genellikle ameliyat kararı verir ve lokal anestezi yardımıyla tedavi edilmeye çalışılır. İşlem aşamaları şu şekildedir:

1. Dişin tomografisi çekilir. Daha sonra 20’lik dişin durumu tespit edilir.

2. Hastaya diş durumu hakkında bilgi verilir. Hasta ameliyat işlemini kabul ederse hastaya lokal anestezi verilerek çene uyuşturulur.

3. Hastanın diş eti açılır ve diş ufak parçalar halinde çıkartılır. Yirmilik diş çekimi sonrası ağrı yaşanabilir fakat doktorun vereceği ağrı kesiciler ile şiddeti azaltılabilir.

20’lik Diş Çekimi Sonrası Ne Yenir?

İşlem gerçekleştikten sonra doktorunuz sizlere bu süreci ağrısız geçirmeniz için tavsiyelerde bulunacaktır. Öncelikle 20’lik diş çekimi sonrası ne yiyeceğiniz konusunda dikkatli olmanız gerekir. Diş etinizi tahrip etmeyecek, bu süreçte ameliyat bölgesini rahatlatacak besinleri tüketmelisiniz.

Çorba içerisinde yer alan maddeler diş etinizin daha hızlı iyileşmesine olanak sağlarken, dondurma gibi gıdalar bölgeyi rahatlatma noktasında sizlere yardımcı olur. Bu gıdalara ek olarak şu besinleri de tüketebilirsiniz;

• Elma, patates gibi püre çeşitleri,
  • Normal yoğurt veya meyveli yoğurtlar,
  • Meyve suyu çeşitleri,
  • Muhallebi,
  • Jöle,
  • Dondurma,

Et suyuyla yapılmış çorbalar sizlere bu süreçte en çok yardımcı olacak yemek çeşitleridir. İşlemden sonraki dönem sizin için bir süreçtir ve bu süreci en kısa sürede tamamlamak için yemek listenizi doktorunuzu önerdiği yiyeceklere göre şekillendirmeniz tavsiye edilir. Dikkatli olmadığınız zaman sert yiyecekler tüketmenize bağlı olarak 20’lik diş çekimi sonrası yutkunma zorluğu dahi yaşayabilirsiniz.

20'lik Diş Çekimi Sonrası, fiyatları, Antalya

20’lik Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilir?

Sadece 20’lik diş çekimi sonrası değil normal diş çekimi işlemi sonrasında da bazı konulara dikkat etmeniz önemlidir. Zira, hemen işlem sonrası. diş etiniz hassaslaşır ve vücudunuzda buna paralel olark süreçten etkilenir.

• Ağır egzersiz yamaktan kaçının,
  • Eğer kullanıyorsanız sigara ve alkolü ilk 24 saat boyunca kullanmayın.
  • Ağzınızdaki kan pıhtısını tükürmek yerine yutmanız da dikkat etmeniz gereken noktalardan biridir.
  • Kanama işlemi durduktan sonra vücudunuzun ihtiyacı olan sıvıyı sadece su ile karşılamanız önemlidir. Gazlı içeceklerden uzak durmanız önemlidir ve yanı sıra tuzlu su ile gargara yaparak ağzınızı temizleyebilirsiniz.
  • Dikkatli olmanız gereken bir diğer nokta ise diş fırçalama işlemidir. Diş macunu ile dişlerinizi fırçalarken o bölgeye temas etmekten kaçınmalısınız.

Yirmilik diş çekimi tecrübe isteyen bir süreçtir eğer yanlış bir işlem yapılırsa dişlerinizin, çenenizin yapısında bozuklukların meydana gelmesinin yanı sıra bitmek bilmeyen bir ağrı ile uğraşmak zorunda kalabilirsiniz.

Siz de daha sağlıklı dişlere sahip olmak için 20’lik diş çekimi fiyatı ve çok daha fazla merak ettiğiniz bilgiye Antlara Dental ile iletişime geçerek hemen ulaşabilirsiniz.

20'lik Diş Çekimi - Sıkça Sorulan Sorular

Yirmilik Diş Çekildikten Kaç Gün Sonra İyileşir?

Yirmilik diş çekimi sonrası tavsiye edilen hususlara dikkat ederseniz, yaklaşık bir hafta içerisinde bölge normal hale gelecektir. Daha sonrasında normal hayat rutininize dönebilirsiniz fakat eğer ağrı, apse oluşumu gerçekleşirse doktorunuza tekrardan başvurmalısınız.

20 Yaş Diş Çekimi Zor Mu?

Çekim işleminde lokal anestezi ile işlem yapıldığı için çok fazla bir şey hissetmeyebilirsiniz fakat ameliyat sonrası ağrı oluşması normaldir.

20’lik Diş Çekimi Kaç Dakika Sürer?

Dişin durumuna göre i 30-60 dakika sürer.

20’lik Diş Çekilmezse Ne Olur?

20’lik diş çekimi gerçekleşmediği zaman, dişin durumuna bağlı olarak apse meydana gelebilir.

Yirmilik Diş Çekildikten Sonra Tekrar Çıkar Mı?

Çocukluk döneminde süt dişler döküldükten sonra yetişkin dişlerin çıkmasının ardından yeni diş gelmediği gibi 20’lik diş çekimi sonrası da yeni bir diş çıkmaz.

20’lik Diş Boşluğu Ne Zaman Kapanır?

Bir çekim işlemi yaşandığı için diş kökü bölgesin de boşluk oluşur ve süreç doğru yönetilirse 2 ile 3 ay arasında yeni kemiğin oluşmasıyla kapanır.

20’lik Diş Ameliyatında Uyutulur Mu?

Normalde çekim işlemi için lokal anestezi uygulanır fakat bazı durumlarda uyutulma işlemi de yapılabilir. Doktorunuz ilk görüşmede bu konu hakkında sizleri bilgi verecektir.