Antalya Diş Eti Hastalıkları - Periodontoloji

antalya diş eti hastalıkları - periodontoloji

Periodontitis; diş ve dişi destekleyen dokuların (periodontal ligament, sement, alveol kemiği) yıkımıyla karakterize iltihapsal bir hastalıktır. Diş eti iltihabı alveol kemiğine (çene kemiği) kadar ilerlemiştir.

Periodontoloji, dişleri çevreleyen dokular, iltihabi hastalıklar ve bunların tedavisi ile ilgilenen ana bilim dalıdır. Ağız ve diş sağlığını korumada önemli yeri vardır.

Diğer tedavilerimizden olan implant ve ortodonti konularını da okumanızı tavsiye ederiz.

İyileşme Süreci : Belirlenecek tedavi yöntemine göre iyileşme süreci değişiklik gösterebilmektedir.

Antalya Diş Eti Hastalıkları - Periodontoloji

Sık Sorulan Sorular

Diş eti hastalıklarının önlenmesi konusunda iki önemli adım kombine olarak yaşam boyu sürdürülmelidir. Bunlar:

• Düzenli ve doğru diş fırçalama alışkanlığı ve ağız hijyeninin optimumda tutulmasının sağlanması.
  • 6 ayda bir düzenli olarak diş hekiminin kontrolünde tartar temizliği ve diş eti bakımının yapılması.

Peridontoloji diş ve diş etlerinde meydana gelen tüm rahatsızlıkları gidermek üzere, sağlıklı diş etlerinin devamlılığı için kurulmuş bir diş hekimliği dalı olmakla beraber estetik ve kozmetik amaçlı diş etleri operasyonlarının da yapıldığı bir hekimlik dalına dönüşmüştür.

Periodontitisin temel nedeni bakteri plağıdır ve mekanik olarak tedavi edilebilir. Ancak genetik, çevresel ve sistematik faktörler de hastalığın oluşmasında etken olabilir. Sistemik faktörler içinde diabet, kalp damar hastalıkları, epilepsi, down sendromu, AIDS, kan hastalıkları sayılabilir.

Kliniğimizde oral hijyen eğitiminin verilip doğru fırçalama yöntemlerinin oluşturulması yanında diş eti hastalığının yaygınlığı ve derecesine göre:

• Detetraj (diş taşı temizliği)
  • Küretaj (diş eti hastalığına bağlı dişlerde oluşan diş eti ceplerinin tedavisi)
  • Kök yüzeyi düzleştirilmesi (diş eti hastalığına bağlı kök yüzeylerine kadar oluşmuş tartar, bakteri plağı eliminasyonu)
  • Diş eti kaydırma ve flap operasyonları (tek dişte oluşmuş diş eti çekilmesinin komşu dişlerin üzerinde bulunan sağlıklı diş etiyle kaydırlıp bu bölgenin kapatılması ve düzeltilmesi)
  • Serbest diş eti grefti-bağ dokusu yerleştirilmesi (çekilmiş diş etlerinin fonksiyonel ve estetik amaçlı bağ dokusuyla kapatılması ve düzeltilmesi)
  • Gingivektomi/gingivoplasti (diş etlerinin estetik ve fonksiyonel olarak kesilmesi veya eklenmesine bağlı olarak yapılan tedavi) gibi periodontolojinin alanına giren tüm tedaviler yapılmaktadır.