Antalya Şeffaf Diş Teli Tedavisi

Şeffaf Diş Teli İle Ortodontik Tedavi Nedir?

Şeffaf diş teli olarak da bilinen seramik diş teli, ortodonti tedavilerinde kullanılır. Çapraşık dişleri ve ısırma problemlerini düzeltir. Seramik diş teli için kullanılan braketler, şeffaf veya diş renginde seramiktendir. Bu braketler bir tel ve lastik bantla tutturulur. Bu da seramik diş telini geleneksel braketlerden daha az görünür kılar. Hastanın kendini sosyal ortamlarda daha rahat hissetmesini sağlar.

Seramik Diş Teli
Şeffaf diş teli ve metal diş teli

Şeffaf Diş Teli Fiyatları

Ortodontinin yeni gözdesi olan şeffaf diş telleri estetik özellikleri ile ortodontik tedavide yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu teller şeffaf görünümleri nedeniyle diş rengine çok yakındır. Seramik diş telleri metal diş tellerinin neden olduğu kötü görüntü sorunlarını da ortadan kaldırır. Şeffaf diş teli fiyatları da metal diş teli fiyatlarından yüksektir.

Seramik (Şeffaf) Diş Teli Nedir?

Şeffaf diş teli olarak da bilinen seramik diş teli, şeffaf veya diş renginde seramik braketlerdir. Geleneksel diş tellerinde olduğu gibi dişlerdeki dizilim ve ısırma problemlerinin tedavisinde kullanılır.

Ücretsiz Randevu - Ortodontik Diş Tedavisi

Antalya'da ortodontik diş tedavisi yaptırmak için aşağıdan ücretsiz randevu alabilirsiniz.
25+ yıllık diş tedavisi deneyimi ve profesyonel hasta hizmetleri.

Ücretsiz Randevu

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ortodonti tedavilerinin tümünde olduğu gibi seramik diş teli tedavisi de diş hekimlerimizin ağız ve diş yapısını detaylı olarak incelemesi ile başlar.

• Röntgen filmi çekilir.
  • Ağızda enfeksiyon ve plak oluşumları varsa diş hekimi bunları temizler.
  • Genel ağız temizliği tamamlandıktan sonra diş yüzeyleri özel temizleyiciler ile iyice temizlenir.
  • Seramikten yapılan braketler özel bir yapıştırıcı ile dişlere yapıştırılır ve sertleşmeleri için üzerlerine mavi ışık uygulanır.
  • Diş hekimleri hastanın diş yapısı uygunsa azı dişler çapa diş olarak kullanır. Bu dişlerin üzerlerine metal bantlar yapıştırır ve özel bir yapıştırıcı ile sabitlenir. Bu bantlar azı dişlerini 360 derece sarar.
  • Son aşamada braketlerin içinden seramik tel geçirilerek azı dişlerine ankraj yapılır.
Şeffaf Diş Teli-Ortodonti

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Şeffaf diş teli tedavisi metal diş teli tedavisinden biraz daha uzun sürer. Çünkü seramik braketlerde dişlere uygulanan kuvvet metal braketlere uygulanandan daha az olmalıdır. Tedavi süresi biraz daha uzun olsa da seramik diş tellerinin başarı oranı metal diş tellerine göre daha yüksektir.

Diş teli tedavisi çok uzun süren bir tedavi olduğu için estetik görünümüne dikkat eden kişilerde ve özellikle yetişkinlerde seramik diş teli daha çok tercih edilmektedir.

Ortodontik tedaviler hakkında bilgiler

Çeşitli sebeple bozulan diş düzeninin diş telleri vasıtasıyla yeniden ideal pozisyonuna getirilmesi işlemidir. Metal, Şeffaf Braketler ve Incognito (lingual) Tedavi yöntemi ile uygulanabilir.

Ücretsiz Randevu

Şeffaf Diş Teli Ne Kadar Sürede Takılır?

Seramik braketlerin (şeffaf diş telinin) takılması hastanın dişlerinde diş teli öncesi yapılması gereken tedaviler yoksa genellikle 2 ile 2,5 saat arasında tamamlanır. Ancak diş teli tedavisi öncesi dolgu, kanal tedavisi veya diş çekimi link ver gerekiyorsa tedavi süresi uzayabilir.

Şeffaf Diş Teli Avantajları

• Seramik diş telleri metal diş telleri kadar ağrıya neden olmaz.
  • Yarı saydam diş rengindeki yapıları sayesinde neredeyse görünmez.
  • Metal içermediği için metal alerjisi yapmazlar.
  • Seramik diş telleri etkili bir tedavidir. İlk 6 ayda metal diş tellerinde görülme ihtimali olan %4'lük hata oranı seramik diş tellerinde %2'dir.
  • Diş telinin görüntüsü hastayı rahatsız etmediği için hasta tedavi sürecini daha memnun bir şekilde geçirir.
Ortodonti-Diş Teli Tedavisi Sonrası, fiyatları Antalya

Metal Diş Teli Mi Şeffaf Diş Teli Mi Daha İyi?

• Metal diş telleri ve seramik diş telleri aynı işleve sahiptir.
  • Seramik diş telleri metal diş tellerinden daha maliyetlidir.
  • Seramik diş tellerinin kırılma ihtimali daha yüksektir. Bu da ek maliyetlere yol açabilir.
  • Metal diş teli tedavi öncesi mutlaka alerji testi yaptırılmalıdır. Metal alerjisi çıkması durumunda seramik diş tellerine veya Invisalign diş tedavisi uygulanır.
Şeffaf diş teli görüntüsü

Şeffaf Diş Teli Fiyatları Ne Kadardır?

Klinikler farklı marka seramik ortodontik diş tellerini tercih etmektedir. Marka farklılıkları toplam maliyeti önemli ölçüde etkilemez. Hastanın diş teli öncesi ihtiyaç duyduğu tedaviler, kliniğin konumu, diş hekiminin alandaki başarısı gibi pek çok etmen birleşerek her hasta için farklı şeffaf diş teli fiyatı oluşmasına neden olur. Şeffaf diş teli fiyatlarını öğrenmek için kliniğimize gelerek muayene olmanızı size özel planlanan tedaviyi ve belirlenen maliyeti öğrenmenizi tavsiye ederiz.

Şeffaf Diş Teli Ne Kadar Sürede Takılır?

Diş teli ve dişe takılan braketler diş çürüklerine yol açmaz. Bu durum ortodonti tedavisine başlayacak hastaların merak ettiği sorulardan biridir. Sabit diş teli tedavisinde ağız hijyenine gerekli özen gösterilmezse diş telleri ağızda uzun süre kaldığı için çürüklere yol açabilir. Yemek yendikten sonra yiyecek artıkları diş tellerinin ve braketlerinin arasına kaçıp bakterilerin oluşmasına zemin hazırlar. O yüzden tellerin arasına kaçan yemek artıkları iyice temizlenmelidir.

Diş Teli Kimlere Takılır?

Seramik braketlerin (şeffaf diş telinin) takılması hastanın dişlerinde diş teli öncesi yapılması gereken tedaviler yoksa genellikle 2 ile 2,5 saat arasında tamamlanır. Ancak diş teli tedavisi öncesi dolgu, kanal tedavisi veya diş çekimi gerekiyorsa tedavi süresi uzayabilir.

Ortodontik tedaviler

Ortodontik tedavi almak istiyorum.

Ortodontik Diş Tedavileri Sık Sorulan Sorular

Ortodonti Tedavisi - Şeffaf Diş Teli - Antalya

Seramik tellerin takılması sırasında herhangi bir ağrı olmaz, ancak diş teli takıldıktan ve ayarlandıktan sonra 2 ile 4 gün arasında bir miktar ağrı hissedilir. Bu ağrı metal diş teli kadar şiddetli değildir fakat yine de geceleri hastaları rahatsız edebilmektedir.

Şeffaf diş telleri diş dizilimini düzeltmede etkili ve başarılı çözümler sunsa da kırılgan yapıdadır. Dış etkenlerden, teller takılı iken sert gıdalardan uzak durulmalıdır. İnvisalign kullanımı süresince diş hekimlerimizin tavsiyelerine uyulmalıdır.

Seramik diş tellerinin en büyük dezavantajı metal diş telleri kadar lekelenmeye karşı dayanıklı olmamasıdır. Bu nedenle iyi bir bakım gerektirir. Normal dişlere uygulanan düzenli ve etkili diş fırçalama işlemi seramik diş telinin bakımı ve temizliği için yeterlidir. Seramik diş teli temizliği için:

• Yumuşak bir diş fırçası kullanın.
  • Ara yüz fırçası kullanın.
  • Florür içeren ve ağartıcı içermeyen diş macunlarını tercih edin.
  • Dişlerinizi her gün 2 kez 2 dk düzenli olarak fırçalayın.

Seramik braketler (şeffaf diş teli) metal braketlere göre daha konforludur. Şeffaf diş teli tedavisinde düzeltme seanslarından sonra metal braketlere kıyasla hastalar daha az ağrı hisseder.

Seramik braketler (şeffaf diş teli) metal braketlere göre daha konforludur ve şeffaf diş teli tedavisinde düzeltme seanslarından sonra daha az ağrı hissedilir.

Seramik diş telleri lekelenmeye karşı dayanıklıdır. Ancak braketleri çevreleyen şeffaf bantlar nedeniyle renkli gıdalar ve yetersiz diş temizliği sonucu lekelenebilirler. Metal braketlerde bu bantlar daha opaktır ve bu nedenle lekelenmeye karşı daha dirençlidir. Bu yüzden seramik diş tellerinin temizliğine daha fazla özen göstermelidir.

Seramik braketlere(şeffaf diş teli) daha az baskı uygulandığı için dişlerin dizilimindeki düzelme süreleri biraz daha uzundur. Ancak metal diş tellerinin sağladığı sonuçların aynısını elde etmek mümkündür. Çok karmaşık dizilim problemleri için diş hekimlerimiz metal diş teli kullanmayı tercih edebilir.

Seramik (Şeffaf) Braketle Tedavi

Antlara Ağız ve Diş Sağlığı kliniğinde seramik braketler ile tedavi.

Metal Braketle Diş Tedavi

Antlara Ağız ve Diş Sağlığı kliniğinde metal braketler ile tedavi.

Incognito (Lingual) Tedavi

Uygulamada dişlere iç yüzeyden müdahale edilir ve dışarıdan diş telleri belli olmamaktadır.

Sağlıklı dişlere sahip olmak ve daha fazla bilgi almak için implant ve endodonti-kanal tedavisi makalelerini mutlaka okumanızı tavsiye ederiz.

Ortodontist Uzm. Dt. Uğur Ağar

Ortodontist Uzm. Uğur Ağar

Uzm. Dt. Uğur AĞAR, 1974 Antakya doğumludur. Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nden mezun olan Uğur AĞAR ihtisasını Cumhuriyet Üniversitesi'nde tamamlayıp, İstanbul GATA'da ve Erciyes Üniversitesi'nde görevde bulunmuştur.

Uzm.Dt. Uğur AĞAR