Ağız ve Çene Cerrahisi Çalışma Alanı

antlara agiz-cene-cerrahisi

Çene-yüz bölgesi ağrıları, alt çene eklemi hastalıkları tükürük bezi rahatsızlıkları da çene cerrahisinin çalışma alanı içindedir. Aynı zamanda bazı sistemik hastalıkların ağız içerisindeki belirtilerinin saptanması ve doğumsal veya sonradan gelişen çene yüz anomalileri genellikle ağız ve çene cerrahisi çalışma alanına girer.

Çene cerrahisi başta ağız ve dişlere bağlı kistler tümörler gibi patolojilerin yanı sıra diş ve çene kırıkları çene kemiği içinde gömük kalmış dişlerin çıkartılması veya sürdürülmesi, protez yapımına yardımcı olmak için ağzın sert ve yumuşak dokularında yapılan düzeltmeleri içermektedir.

• Gömük Dişler : Çene cerrahisi başta ağız ve dişlere bağlı kistler tümörler gibi patolojilerin yanı sıra diş ve çene kırıkları çene kemiği içinde gömük kalmış dişlerin çıkartılması veya sürdürülmesi, protez yapımına yardımcı olmak için ağzın sert ve yumuşak dokularında yapılan düzeltmeleri içerir.
  • Ağrı ve Hastalıklar : Çene-yüz bölgesi ağrıları, alt çene eklemi hastalıkları tükürük bezi rahatsızlıkları da çene cerrahisinin çalışma alanı içindedir. Aynı zamanda bazı sistemik hastalıkların ağız içerisindeki belirtilerinin saptanması ve tedavisi de genellikle ağız ve çene cerrahisi çalışma alanına girer.
  • Yüz Anomalileri : Doğumsal veya sonradan gelişen çene yüz anomalileridir. Bunlar arasında sıklıkla rastlanan damak-dudak yarıkları, alt veya üst çenenin ileride veya geride konumlanması nedeniyle çiğneme fonksiyonunun ve estetiğin bozulduğu durumlar gelmektedir.

İyileşme Süreci : normalde 1-2 hafta olmakla birlikte kişiden kişiye ve hastanın durumuna göre değişiklik gösterebilmektedir.

Antalya Ağız ve Çene Cerrahisi

Sık Sorulan Sorular

Genellikle bireylerin ağzında bu dişlerin rahatlıkla sürebilmesi için yeterli alan bulunmadığından günümüzde birçok genç insanda 20 yaş dişleri sorun teşkil etmektedir.

İnsanlarda 20 yaş dişleri genellikle yer darlığından ötürü, bazen de yanlış konumlanışa bağlı olarak süremeyip gömük ya da yarı gömük kalırlar. Gömük 20 yaş dişleri genellikle o kişiye ağrı, şişlik, ağzı yeterince açamama gibi rahatsızlıklar verebilmektedir. Süremeyen 20 yaş dişinin etrafında çene kemiğine yapışık, sürme apsesi dediğimiz kistik bir lezyon oluşabilir (20 yaş dişlerine bağlı yaşanan ağrı ve şişlikler genelde bu lezyonun akut enflamasyonlarında oluşmaktadır). Ayrıca 20 yaş dişleri komşu olduğu dişin kökünü eritebilir ve geniş bir çene kemiği defektine yol açabilirler. 20 yaş dişlerinin ön dişleri sıkıştırıp çapraşıklığa yol açması durumuna da sıklıkla rastlanmaktadır.

Genel prensip olarak, sürme yönü farklı (normal olmayan) ve sıkışıklıktan dolayı süremeyen tüm 20 yaş dişleri cerrahi operasyonla alınmalıdır. Ağrı ve şişlik gibi hiçbir rahatsızlık olmasa bile bu dişler sürebilmek için hem önündeki dişin köküne zarar verirler hem de diğer dişleri sıkıştırarak çapraşıklığa ve bu çapraşıklığa bağılı olarak çürük eğiliminde artışa sebep olurlar.

Diğer tedavilerimizden olan implant ve ortodonti konularını da okumanızı tavsiye ederiz.