Narkoz ile İmplant Tedavisi Yapılır mı?
Uyutarak Diş Tedavisi Antalya

Uyutarak Diş Tedavisi - Antalya

Diş kliniklerine gelme konusunda ciddi korkular yaşayan, uzun süren diş ağrıları nedeniyle yaşam kalitesi düşen hastalarda ya da bazı özel durumlarda diş çekimi ve implant tedavileri narkoz verilerek bir diğer ifadesiyle genel anestezi altında yapılabilir.

Uyutarak diş tedavisi Antalya

Ağız ve iş sağlığı bozulan, günlerce ağrı çeken pek çok bireyin diş tedavilerini olmaktan kaçınmasının sebebi “Dişçi Korkusu”dur. Bu fobi nedeniyle dolgu, kanal tedavisi, kaplama ile tedavi edilebilecek dişlerdeki sorunlar ilerlemekte, maalesef diş kurtarılamayacağı için diş çekilmek zorunda kalınmaktadır.

Bayıltarak Diş Tedavisi

Diş hekimi koltuğuna oturma fobisi olan bireyler diş ağrıları dayanılmaz düzeylere ulaştığında tedavi ancak diş çekimi, ardından implant yerleştirilerek yapılabilecek düzeye geldiğinde Antalya diş kliniklerini araştırmaya başlıyorlar. Diş tedavilerini narkozun etkisindeyken yaptırmak istiyorlar.

Yüksek anksiyetesi olan hastalar için diş tedavileri bir hastanenin steril ameliyathanesinde full narkoz, bir diğer deyişle genel anestezi altında gerçekleştirilebilir.

Hastaya genel anestezi uygulanarak gerçekleştirilen diş tedavileri sırasında diş hekimi ve hasta açısından tedavi çok daha konforlu olur.

Genel anestezi altında implant uygulaması nasıl yapılır?

Genel anestezi ile yapılan implant diş tedavisi ile lokal anestezi uygulanarak yapılan implant tedavisi arasında tedavi içeriği bakımından bir fark yoktur. İşlem öncesi yapılan tetkikler ve görüşmelerle tüm ağız implant tedavilerinden all on 4, all on 6 tedavisinden hangisi tercih edildiyse ona uygun implantlar hazırlanır. Hastaya genel anestezi uygulandıktan sonra implant tedavisi için çekilmesi gereken dişler varsa onlar çekilir. Yapay diş kökü yerini alacak implantlar yerleştirilir. İşlemler tamamlanınca hastanın bayıltılması için verilen ilaç kesilerek hasta uyandırılır.

Bayıltarak diş tedavisi nasıl yapılır?

İmplant tedavisi ve diğer tüm diş tedavileri ister genel anestezi altında olsun ister lokal anestezi ile yapılsın cerrahi işlem tekniği bakımından aynı şekilde yapılır. İkisi arasındaki tek fark birinde hastanın bilincinin kapalı olmasıdır.

Genel anestezi ile diş tedavisi kimlere uygulanır?

Diş hekimi fobisi olanlara, yaşı küçük ve yapılacak işlemler süresince sakin duramayacak olan çocuklara, engelli kişilere, lokal anestezinin yetersiz kalacağı pek çok cerrahi operasyonu (kist oluşumları, 20 yaş dişleri, çene kırıklıkları vb) aynı anda geçirmesi gereken bireylere diş tedavisi yapılırken genel anestezi uygulaması tercih edilmektedir.

Genel Anestezi ile implant tedavisi olduktan sonra hastanede kalmak şart mı?

Genel anestezi ile (narkoz altında) implant tedavisi yapılması durumunda, işlem sonrası minimum 5 saat gözetim altında kalınması yeterli olsa da hastanın bir gece kontrol altında olması tavsiye edilir. Hastaların sağlığı ve güvenliği için genel anestezi sonrası bir gece hastanede yatış yapılması daha doğrudur.