Kanal Tedavisi Uygulamaları - Endodonti

antlara diş eti hastalıkları - periodontoloji

Endodonti özellikle kök kanalı tedavilerinin gerçekleştirildiği ana bilim dalıdır.

Kök kanalı tedavisinden sonra, dişin çevre dokular ile ilişkisi kesilerek, enfeksiyonun bir daha oluşmaması ve dişin çevre dokularında meydana gelmiş bir hasar varsa onun onarılması amaçlanır.

İyileşme Süreci : 1-2 Seans.

Antalya Kanal Tedavisi - Endodonti

Sık Sorulan Sorular

Endodontik tedavi denince genellikle akla kanal tedavisi gelir. Diş tedavisi işlemleri arasında da en korkulan tedavi genellikle kanal tedavisidir. Günümüzde kanal tedavisi canlı dişlerde tek seansta, canlılığını yitirmiş dişlerde de genellikle iki seansta yapılmaktadır.

• Sinire ulaşmış çürüklerde,
  • Travma ve zorlama sonucu sinirlerin zarar gördüğü durumlarda,
  • İşlevini yitiren dişlerde uygulanır.

Kanal tedavisi tanısı konan kişilerde; dişte hassasiyet, renk değişimi, çiğneme sırasında ve gece oluşan diş ağrıları, şişlik görülebilir.

Tedavi bitene kadar zorlayıcı yiyeceklerden mutlaka uzak durmalısınız. Diş kırığı veya geçici dolgunun düşmesi gibi durumlar olabilir. Tedaviden sonra birkaç günlük bir hassasiyet normaldir.

Kanal tedavisini takiben, özellikle de canlı dişlerin tedavisinin ardından dişte birkaç gün katlanabilir bir ağrı veya dişin üzerine basıldığında ağrı oluşabilir. Bu kanal tedavisi sonrası oluşan normal bir ağrıdır.

Kanal tedavisi yapılan dişin biraz korunması ile kısa sürede ortadan kalkar. Bugün için doğru tedavi yöntemi uygulanan kanal tedavilerde başarı oranı %90’a varmaktadır.

Diğer tedavilerimizden olan implant ve ortodonti konularını da okumanızı tavsiye ederiz.

• Radyografi alınarak sorunlu dişin tespit edilmesi.
  • Diş canlı ise lokal anestezi yapılarak diş ve çevre dokulardaki duyarlığın yok edilmesi.
  • Dişin Mine ve Dentin tabakalarındaki çürüklerin temizlenerek pulpaya ulaşılacak boşluğun oluşturulması.
  • Dişe rubber dam takılarak izole edilmesi.
  • Elektronik aletler kullanılarak çalışma uzunluğunun saptanması ve radyografi ile teyit edilmesi.
  • Döner alet sistemleri kullanılarak kök kanalı içindeki enfekte dentin tabakalarının, mikroorganizmaların yok edilmesi ve uzaklaştırılması.
  • Kök kanallarında döner alet sistemleri kullanılırken çeşitli kök kanalı dezenfektanları ile mikroorganizmaların yok edilmesi.
  • Kanal tedavisine başlarken diş canlı değil ise kök kanalı içine konulacak bir kanal antiseptiği ile belirli bir süre beklenmesi ve sonraki buluşmada kök kanlarının doldurulması.

Diş tedavileri sırasında oluşa diş duvarı kayıplarının önüne geçmek için yapılan tedavidir. Doku kaybına göre yöntemi değişmektedir.

• Döküm post,
  • Vidalı post,
  • Fiber postlar olarak çeşitleri mevcuttur.