Küretaj nedir? Derin Diş Taşı Temizliği nasıl yapılır? ANTALYA

Küretaj nedir?

Küretaj doku yüzeyini temizlemek için ya da doku örneği almak için uygulanan tıbbi bir işlemdir.

Diş Küretaj nedir?

Periodontal küretaj (diş küretajı) diş etlerinin altından diş taşını kazıma işlemidir. Bu işlemde diş etlerinin 4-6 mm derinliğine kadar tartar ve enfeksiyonlar temizlenir. Küçük ve keskin dental ve ultrasonik dental aletler kullanılarak tedavi yapılabilmektedir.

Diş eti altında samanla derinleşip ilerleyen plak, tartar(diş taşı) ve bakteri Ağız ve diş sağlığını ciddi şekilde tehdit eder. Uzman diş hekimi tarafından özel ekipmanlar kullanılarak iki aşamalı olarak diş ve diş eti arasının diş taşından temizlenmesi işlemine ise diş küretaj diğer adıyla derin diş temizliği denir. Küretaj sayesinde diş eti hastalıkları durdurulabilir ve diş etlerinin sağlığına kavuşması sağlanabilir.

Tedavi ölü dokuların temizlenmesini ve sağlıklı dokuların oluşması için ortam hazırlamayı amaçlar. Araştırmalar, erken tedavilerde hastalığın komplikasyonlarının ve nüks oranının önemli ölçüde azaldığını göstermiştir.

Küretaj tedavisi sadece ağız sağlığı bozulduğunda başvurulan bir işlem değildir. Günlük ağız ve diş sağlığı bakım rutinleri aksatılmasa dahi deneyimli, diş hekimlerimiz tarafından diş taşı temizliğine ihtiyaç olup olmadığı kontrol edilmelidir.

Ücretsiz Randevu - Küretaj

Derinlemesine diş temizliği yaptırmak için aşağıdan ücretsiz randevu alabilirsiniz. Antalya'da.
25+ yıllık diş tedavisi deneyimi ve profesyonel hasta hizmetleri.

Ücretsiz Randevu

Ağız hijyeninize önem veriyorsanız önceliğiniz ağızdaki plak ve tartardan kurtulmak olmalıdır.

Yaşlandıkça tartar daha hızlı oluşur, ancak genel olarak bireylerde diş yüzeyindeki tartar oluşumunda büyük farklılıklar vardır. Yaşlanmayla birlikte hızla gelişen plak oluşumu, kemik erimesi (osteoklastlar) gibi başka faktörlerin de etkisiyle dişlerin düşmesine neden olur. Bu nedenle yaşlılıkta sağlıklı bir ağız için derin diş temizliği büyük önem taşımaktadır.

Ağız ve Diş Sağlığı Antalya
Küretaj tedavisi Antalya

Küretaj Nasıl Yapılır?

SRP (Ölçeklendirme ve kök düzeltme) olarak bilinen derinlemesine diş temizliğidir.  Tedavi adından da anlaşılacağı üzere iki seansta tamamlanmaktadır. Birincisi ölçeklendirme, ikincisi kök planlamadır. Diş hekimimiz özel ekipmanları veya ultrasonik diş cihazları ile diş yüzeylerinde, diş etlerinin altında bulunan tartarı (diş taşını) ve plağı sıyırır.

30 yaş üstü erişkinlerde tartar ve plak oluşum oranı %50 iken 65 yaş üstü kişilerde bu oran %75'lere kadar yükselir. Bu da yaşlanmanın tartar oluşumunu hızlandırdığına işaret etmektedir.

Küretaj Tedavisi Aşamaları

Birer saatlik iki farklı diş hekimi ziyareti ile derin diş temizliğinizi yaptırabilirsiniz. Diş taşı temizliği adı verilen ilk ziyaretinizde diş hekiminiz diş etlerinin altındaki tüm plak ve tartarı temizler. Diş hekimi diş taşı temizleme işlemini diş hekimliği aletleri, ultrasonik veya elektrikli aletlerle yapabilir.

Kök düzeltme adı verilen ikinci aşamada diş hekimi diş köklerini temizler ve diş etlerinin köklere sıkıca yapışmasını sağlamak için gerekli işlemleri yapar.

• Diş küretaj uygulamasından önce diş hekimi ağrıyı önlemek için farklı noktalardan iğneler enjekte eder.
  • Açık diş eti küretaj ameliyatlarında, ölü dokuyu uzaklaştırmak için diş eti ceplerine keskin bir kesici alet sokulur.
  • Ölü veya enfekte doku diş etlerinden uzaklaştırılır. Derin diş taşı temizliği yapılır.
  • Birikintileri gidermek için ağız genellikle steril bir solüsyonla yıkanır.
  • Dişlerin kökleri plak ve bakteri oluşumuna yüzey oluşturmayacak şekilde düzleştirilir.Tedavi bu şekilde tamamlanır.

Diş Taşı Neden Olur?

Diş taşı oluşumunu durdurmak için doğru, etkili ağız ve diş bakımlarının her gün yapılmalı, yılda iki kez diş hekimi muayenesi aksatılmamalıdır. Bunun dışında diş taşı oluşum nedenleri:

• Diyabet, kalp hastalıkları,
  • Genetik tarih,
  • Hamilelik sırasında meydana gelen hormonal değişiklikler,
  • Dolgu veya kanal tedavisi gibi başarısız diş restorasyonları,
  • Çarpık dişler,
  • Kötü ağız hijyeni,
  • Sigara içmek,
  • Aşırı alkol tüketimi,
  • Stres şeklinde sıralanabilir.

Küretaj (Derin Diş Temizliği) işlemi ise ancak diş kliniğinde diş hekimi tarafından yapılabilir.

Diş Taşı-Tartar Temizliği- Küretaj Antalya

Küretajın (Dental Derin Temizlik) Faydaları

• Periodontal hastalıkların iyileşmesini önler.
  • Ağızdaki tüm bakteri ve tartarlar temizlendiği için enfeksiyonlar yayılmaz.
  • Mevcut enfeksiyonu ortadan kaldırır.
  • Tedaviden sonra ağız diş taşı (tartar) ve mikroplardan arındırılır.
  • İyileşmeyi destekler. Tartar ve plak, diş etlerinin dişlere yapışmasını engeller. Onlardan kurtulduğunuzda diş etleriniz kendini yeniler ve diş köküne daha sağlıklı yapışır. Bu da diş sağlığı için çok önemlidir.
  • Ağız kokusunu giderir. Plaklar ağız kokusuna neden olan bakteriler içerir. Plaklardan gittiğinde ağız kokusu da ortadan kalkar.
  • Diş köklerinin ve çenenin sağlığını korur. Diş etleri koruyucu zırh gibidir. Onları korumak çoğu zaman dişleri korumaktan daha önemlidir. Diş etleri sağlıklı olmazsa dişe iyi tutunamazsa diş kökleri ve çene kemiği büyük zarar görür.

Diş Taşı Temizliğinin Riski Var mı?

Küretajın en yaygın görülen komplikasyonu 5 ila 7 günlük diş eti hassasiyeti yaşanmasıdır. Bunun dışında ortak bir risk yoktur. Çok nadiren de tedavi esnasında kan dolaşım sistemine bakteri girme riski vardır.

Diş küretaj tedavileri sonrasında diş etleri sıkı ve sağlıklı bir görünüme kavuşur. Ancak diş köküne iyi tutunmaları için diş köklerinin daha sağlam bölgelerine doğru çekilirler. Bu, dişlerin kökünün açıkta kalmasına neden olur.

Küretaj tedavisinin tek yan etkisi bu gibi görünebilir; ancak sağlıksız bir ölü diş eti görüntüsünü kamufle etmenin bir sonucudur. Estetik diş hekimlerimiz diş eti estetiği ile bu sorunu ortadan kaldırabilir.

Küretaj Tedavisine İhtiyacım Olduğunu Nasıl Anlarım?

• Derin diş temizliğine (küretaj) ihtiyacınız olduğunu gösteren bazı belirtiler:
  • Her zaman eksik ya da kötü tat alma,
  • Ağız kokusu,
  • Kolayca kanayan diş etleri,
  • Şişmiş diş etleri,
  • Dişlerin arka kısımlarında fırçalama veya gargara ile giderilemeyen sararmalar,
  • Diş eti çekilmesi sorunları yaşıyorsanız Küretaj tedavisi için mutlaka Antalya Antlara Dental Diş Kliniğimize gelmenizi tavsiye ederiz.

Diş derin temizliği öncesi ve sonrası fotoğraflarına bakarsanız, bu tedaviyi yaptırıp yaptırmamanız gerektiğini daha iyi anlayabilirsiniz.

Küretaj Fiyatları Ne Kadar?

Küretaj tedavisi fiyatları her hastanın dişleri özel olarak değerlendirilerek belirlenir. Bu nedenle Antalya Antlara Dental Diş Kliniğimize gelmenizi ve diş hekimlerimize muayene olduktan sonra fiyat almanızı tavsiye ederiz.

Aşağıdaki akordiyon menüden Küretaj tedavisi alanında sık sorulan soruların cevaplarını bulabilirsiniz. Cevabını bulamadığınız sorular için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

En güzel gülüşlere Antlara Dental ayrıcalığı ile sahip olmak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kuretaj Tedavileri Sık Sorulan Sorular

Kuretaj- Derin Diş Taşı Temizliği - Antalya

Derin diş temizliği tedavisi genellikle diş hekimine iki farklı ziyaret ile tamamlanır. Bu ziyaretler ortalama 1 saati bulabilmektedir. Tedaviden sonraki 3 ay içerisinde diş hekimi hastayı kontrole çağırır.

Hastalığın derecesine göre 4 seansta tedavi tamamlanabilmektedir. Ortalama iki ila üç haftada tüm tedavi tamamlanır. Tedavi sonrasında hastanın belirlenen aralıklarla diş hekimine gitmesi istenir.

Diş küretaj tedavisi, diş temizliğinin iyi yapılmaması ve yüzeysel diş taşı temizliğinin ihmal edilmesi sonucunda diş eti altına kadar ilerleyen diş taşının temizlenmesi işlemidir. Hasta küretaj temizliğini ihmal ederse ileride çok daha komplike diş eti operasyonları geçirmek zorunda kalabilir.

Takip çok önemlidir çünkü periodontitisli hastalar risk grubundadır ve hastalığın tekrarlama olasılığı vardır. Tedavi sonrasında başarının sağlanması için hastanın diş hekiminin tavsiyelerine uyması ve ağız bakımını iyi yapması çok önemlidir.

Küretaj işlemi için belirlenebilecek bir sıklık yoktur. Hasta yukarıda sayılan sorunları yaşıyorsa diş kaybı olmadan diş hekimine başvurmalı ve gerekli tedaviyi olmalıdır. Bunun dışında yılda iki kez rutin diş hekimi kontrolleri yapılmalı ve diş taşlarının ilerlemesine müsaade edilmeden temizlenmesi sağlanmalıdır.

Küretaj tedavisi diş beyazlatma tedavisi değildir ve bu tedavide hidrojen peroksit içeren herhangi bir ürün kullanılmaz. Buna rağmen bu tedavi sonrasında da dişleriniz bir miktar beyazlar ve parlar.

Diş taşı temizliği sonrasında sizi parlak bir gülümseme bekliyor olacak. Ancak bu gülümsemeyi sürdürmek için ağız bakımına çok dikkat etmeli ve diş hekimi kontrollerinizi aksatmamalısınız. Ayrıca derinlemesine diş temizliği yapıldıktan sonra diş etlerindeki hassasiyet bir hafta kadar devam eder. Bu süre tedavinin kapsamına göre birkaç gün uzayabilir veya kısalabilir.